post1

O czym będzie projekt i w ogóle o co chodzi?

„Ania, weźmy udział w konkursie na bloga” – powiedział kolega z pracy. No, może nie do końca to powiedział, ale do tego się sprowadzało. Link do całej akcji powinien znajdować się gdzieś w menu albo na dole, ale na wszelki wypadek powtórzę: dajsiepoznac.pl

Skoro konkurs, to wypadałoby zrobić coś ciekawego. Całymi dniami ślęczę, Wy prawdopodobnie też, przy aplikacjach biznesowych mających na celu dokładniejsze raportowanie, spełnianie wymogów, promocję synergii i inne korpo słowa-klucze. Jest to strasznie nudne, więc w ramach odreagowania zrobię grę. Ma się błyszczeć, świecić, piszczeć, wibrować i nie służyć niczemu pożytecznemu.

Dlaczego silnik Unity? Dlatego że łatwo było zacząć. Instalujesz edytor, przeciągasz obrazki do okienek i działa. Magia.

Jakie jeszcze technologie/frameworki będą w użyciu? Nie wiem, bo się na tym jeszcze nie znam. Zobaczymy gdzie projekt mnie poniesie. Co do zasady wybierać będę to, w czym najszybciej uda mi się połapać. Wszystkie sugestie mile widziane.

Skąd pomysł na grę? Aurikuloterapia to dziedzina medycyny alternatywnej polegająca na wbijaniu igieł w uszy. Nie testowałam, jestem dość sceptyczna, ale znajomi mówią że działa. Jeśli ktoś chce spróbować, polecam tutaj (LINK). Od wbijania igieł w uszy dość blisko do ucha ze szpadą, nieprawdaż?

Dlaczego taka grafika? Jest darmowa! Rijksmuseum udostępnia całe tony swoich wydruków w domenie publicznej. Nic tylko brać (LINK).

Na koniec jeszcze uwaga: nie studiowałam informatyki tylko matematykę, jestem więc w dużym stopniu samoukiem. Jeśli Czytelniku zauważysz ze gdzieś siada obiektowość, nie są używane design patterns, albo z dowolnego innego powodu dostajesz wysypki, daj znać w komentarzu. Chętnie poprawię.

3 myśli na temat “O czym będzie projekt i w ogóle o co chodzi?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *